Metin Özlen, 50 Yıllık Karagöz-Hacivat Koleksiyonunu Satıyor

09.09.2011 16:55

50 yıldır yaptığı Karagöz-Hacivat koleksiyonuna yurt dışından 2.5 milyon Euro teklif edildiğini açıklayan gölge ustası, 585 parçalık koleksiyonunu yurtiçine satmak istiyor

Kadıköy Kozyatağı’nda yaşayan gölge oyunu sanatçısı Metin Özlen, 20’li yaşlarda hobi olarak başladığı Karagöz-Hacivat tasvirlerini, deri ve kök boya üzerine yaptığı eserlerle dev bir koleksiyona dönüştürdü. 585 parçalık koleksiyonunu satması için yurtdışından 2.5 milyon Euro teklif aldığını söyleyen Özlen, eserlerini Türkiye dışına çıkarmak istemediğini belirterek Türk koleksiyonerlere çağrı yaptı.

UZMANLAR İNCELEMEYE GELDİ

Uzun yıllar uğraş vererek yaptığı koleksiyonunu, sağlık sorunları nedeniyle satmak istediğini belirten Özlen, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Ben fazla bir şey talep etmiyorum. Koleksiyonum Türkiye’de kalsın istiyorum. 50 yılı aşkın bir süre çalıştığım, göz nuru döktüğüm eserlerimi gelecek nesillere aktarmak için Türkiye’den birinin almasını istiyorum. Yurtdışında bazı ülkelerden teklif geldi. Bir ülke 2,5 milyon Euro teklif etti. Uzmanları geldi, inceledi. Benim rahatsızlıklarım var ve tedavi olmam gerekiyor. Eşimin de ailemin de rahat etmesi için bu çok değer verdiğim varlıkları satmak istiyorum. Ancak bilinçli olarak iyi bir yere gitsin istiyorum. Sanattan anlayan bir kurumun, yahut şahsın almasını diliyorum.”

’ZAMANININ EN GÜZEL ÖRNEKLERİ’

Özlen, koleksiyonununu oluştururken 17, 18 ve 19. yüzyılda ünlü sanatçıların yaptığı tasvirlerin birebir aynısını yaptığını belirterek, “Bu tasvirlerin çoğu kök boyadır, yani doğaldır. Kiriş telle dikilir. Misina kullanmam. Bunlar otantik olarak zamanının en güzel tiplemeleridir” dedi.

Koleksiyonunda sadece KaragözHacivat tasvirlerinin yer almadığını belirten Özlen, ayrıca 10 parçadan oluşan ceylan derisine işlenmiş tarihi İznik kandillerinin tasvirlerinin de bulunduğunu sözlerine ekledi.